close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך להימנע מהפסד כספי בחתונה?

מערכת שורשכה אב, תשעג01/08/2013

תכנון לקוי של החתונה ומספר המוזמנים עלול ליצור בור כספי של עשרות אלפי שקלים – התחלה לא נעימה לזוג הצעיר.

תגיות:
בשנה האחרונה הצטמצם מספר האורחים בחתונות בקרוב למחצית.
אורחים רבים מעדיפים להימנע מלהגיע לחתונות בתירוצים שונים כדי לחסוך את תשלום המתנה, שאליה מתווספות עלויות נסיעה ולעיתים גם בגדים חדשים וטיפוח.

בני זוג שמודעים למצב מצמצמים מראש את רשימת האורחים. לפי נתונים של בית ההפקות וארגון החתונות "בבקה", אם בעבר היה מקובל להזמין כאלף איש לחתונה גדולה, ו- 300 עד 400 לחתונה קטנה, כיום אירוע עם 600 מוזמנים נחשב גדול ובחתונה קטנה מסתפקים ב-180 אורחים. אולמות וגני אירועים רבים התאימו את עצמם למצב ופיצלו  אולמות גדולים לשטחים קטנים יותר כדי לאפשר
קיום שתי חתונות ויותר במקביל.

המצב החדש מחייב את בני הזוג לתכנון כלכלי מדוקדק של החתונה. זוג שיופתע מכמות מוזמנים נמוכה מהצפוי עלול לספוג בנוסף למפח הנפש גם הפסד כספי של עשרות אלפי שקלים שעלול להותיר בור בתקציבם - התחלה על רגל שמאל של חיי הזוגיות.

בית ההפקות "בבקה" החליט לפתוח שירות של ייעוץ כלכלי לזוגות ללא חיוב כספי. השירות מסתמך על הניסיון שנצבר במאות אירועים קודמים. לדברי ענבר רותם, מפיקת חתונות ב"בבקה", החתונה היא אירוע מרגש לזוגות והם רוצים לממש בו את חלומותיהם והפנטזיות. לכן קל להם "לאבד את הראש" ולהוציא סכומים גבוהים מתוך הערכות אופטימיות שהמתנות יחזירו את ההשקעה – תחזיות שלעיתים לא מתממשות.

בתכנון החתונה נלקח בחשבון אחוז ביטולים ו"הברזות" סביר שנע סביב ה-10%, גם אחרי שרשימת המוזמנים מצומצמת. ב"בבקה" ממליצים להקטין את אי הודאות על ידי ניהול מסודר של אישורי הגעה שנעשה על ידי גורם חיצוני שמנותק מתחושת אי הנעימות שמלווה בדיקת הגעה. בהסכם עם אולם האירועים נקבע מראש שהחיוב הכספי על ההוצאות השונות יעשה רק ברגע האחרון לפי כמות האישורים בפועל, אומרת רותם. החתונה היא אירוע מלחיץ גם כך ומוטב להוריד מבני הזוג כמה שיותר דאגות ולאפשר להם לחוות את האירוע בצורה מהנה.

פרטים נוספים על בבקה באתר: www.bebke.com

ובעמוד הפייסבוק: www.facebook.com/pages/Bebke/423353317685099

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה